tisdag 7 april 2009

Packar för hemresa.

Fotot visar hur förvirrande det kan vara med filkörning i Poddan.

Håller just nu på att packa, för imorgon så åker jag hem på semester till Sverige. Väskan är full med prosciutto, ost, Procorde och oliver från Ulcinj. Hoppas bara väskan håller.
Har fått en förklaring till mitt allmänna lite dåliga tillstånd och det ska tydligen vara ett virus som har drabbat stora delar av kontoret. Man mår illa, sover dåligt och känner sig hängig. Viruset ska "hålla i sig" i ca fyra veckor så jag har två veckor kvar.........

Förresten Valeri bad mig att se om jag kunde hitta en tunn fleece tröja, som passade hans Colmar. Så om någon av er vet var man så här års kan hitta en svart, grå eller röd tunn fleece tröja så var vänlig att meddela mig. Det var inte absolut nödvändigt att det skulle vara en Colmar, men om jag hittade en Colmar fleece så skulle det vara bra.

Våren har kommit på allvar. Den här veckan så har temperaturen varit ca 25 grader under dagen och så där 15 grader nattetid. "Monstret" är tyst och jag har börjat att sova med öppen balkongdörr.

Det ska bli skönt att komma hem och att träffa sina nära och kära. Har ju inte varit hemma sedan Jul ledigheten. Där väntar tandläkarbesök, deklarera, bilbesiktning, födelsedagsfirande, olivolja, herrmiddag, byta till sommardäck, handla på ICA i Arninge och vår traditionella "Egg Painting Contest". Skön vardag och lustigt nog så ser jag fram mot allt det där.

8 kommentarer:

  1. Välkommen hem till vardagen! Ja så ser vårt liv ut var dag. Men som det gamla ordspråket säger, man saknar inte kon förräns båset är tomt. Syns på EPC. Svart i år igen? Nja vi kanske ska försöka med något mera glatt. Eller?

    SvaraRadera
  2. Förresten. Va han full han som målade filmarkeringarna? Eller är det meningen att man ska vara full när man är ute och kör?

    SvaraRadera
  3. EPC - May the best man/woman win! Man undrar om det blir tema i år?

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk till hela familjen!

    Kram Malin med man

    SvaraRadera
  5. Tack för igår. Äggen var fantastiska!
    Tunna fleecetröjor kan nog finnas på Hi Sport i Arninge, PoK köpte en där för någon vecka sedan. Så det kan vara värt ett besök. Ha en trevlig fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  6. Hello
    It has a nice blog.
    Sorry not write more, but my English is bad writing.
    A hug from my country, Portugal

    SvaraRadera
  7. hej Lasse! Vad händer hos dig då?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Till Malin.
    Har svårt för att komma igång meen nu så......Hälsa maken.

    SvaraRadera