måndag 27 april 2009

TV Extra

I lördags när jag lämande Budva så var det en bonde som var ute och gick med sin ko.

Tack för alla kommentarer. Det värmde verkligen och jag ska försöka få ihop 4 - 5 bloggar i veckan.

Nu har jag fått extra kanaler till TV:n. Jag har numera 48 kanaler. Allt från lokal TV till de mesta kanalerna här i regionen. Det innebär att jag kan se samtliga serbiska kanaler, alla kroatiska, alla slovenska, de flesta makedonska, de flesta albanska och så BBC, tack och lov. Synd bara att man inte kan språket så att man kunde förstå vad som sägs på de egna kanalerna. Men nu kommer jag inte missa en enda viktigt forbollsmatch av vikt.
Jag har också i samråd med min fru bestämt var vi ska bo i sommar. Tyvärr så var vårt första projekt i Petrovac inte ledigt längre så det fick bli Becici, som ligger i närheten av Budva. För två år sedan så blev Becici stranden utsedd till Europas bästa sandstrand.
I Petrovac så håller man på att bgräva upp både strandpromenad och strand. Man håller på att gräva ned nya vattenledningar. I tidningarna kunde man läsa att arbetet för tillfället är avbrutet. Petrovac kommun har inte pengar att betala firman som sköter om reparationerna, vilket medförde att firman tog sitt "pick och pack" och åkte därifrån. Man lämnade en uppgrävd strand och strandpromenad. Det ryktas att premiärminister Djukanvic kommer att uppmana (beordra) firman som utför reparationsarbetena att slutföra sina arbeten. Så det kanske är någon mening med huset i Petrovac trots allt.
Idag har det varit lite regningt och mulet. Enligt väderleksrapporterna ska det regna i några dagar så den riktiga värmen får vi nog vänta på ett tag.

2 kommentarer:

  1. Tack för Dina intressanta skildringar av livet i Poddan. I dag torsk på trevlig Proviantlunch med Inger. Det Du! I kväll hoppas jag på torsk för Manchester U. Ha det bra!
    Hälsningar
    //Olle

    SvaraRadera
  2. Gillar inte någon form av torsk och torsk för ManU kan du bara glömma. Tack för att delar min blogg och kommenterar. Idag har det varit mulet men inget regn. Händelselös dag så skriver imorgon istället. Ha re.

    SvaraRadera