måndag 14 september 2009

Kanske vore något för Valeri.

-:"Jag ångrar att jag inte kontaktade polisen som ar chef for trafik sektionen är i MNE", sa Valeri plötsligt under var dagliga morgonfika med "Deutsch coffee",
-:"Jaså, vad då?" svarade jag men förstod vad det frågan om.
-:"Hade jag kontaktat chefen för trafikpolisen kunde han talat med den som jag körde upp för att få motorcykel körkort", fortsatte han med en suck.
-:"Det gick inte så bra eller........, Valeri?", frågade jag lite besvärat. Jag hade ju trots allt hoppats att det skulle gå bra för honom, så som han har övningskort både med och utan instruktör. Sedan är det ju bara "plus" att slippa hans tjat.
-:"Jo, det gick jättebra, men jag blev inte godkänd", svarade han överraskande och jag undrade tyst för mig själv hur han kunde tycka det gick bra. Valeri fortsatte:
-:Jag körde så bra som det bara gick och tyckte själv att allt flöt på bra. Klarade mina "åttor" och de andra övningarna som jag hade tränat på..
-:"Men jag fattar inte varför du inte blev godkänd, Valeri?, sa jag med lite högre röst och var faktiskt förvånad hur någon kunde bli underkänd om man har kört så bra.
Tankarna for snabbt genom mitt huvud. Berodde det på de "instruktörsfria" lektionerna som han tog på slutet. Jag menar om man tar lektioner ska man väl ändå ha en instruktör med eller....? Eller ville "körkortsinspektören" ha betalt för sitt godkännande. Var också en möjlighet. Här kan man få det mesta om man har pengar vill säja. Eller hade det inte gått så bra som Valeri tyckte.
-:"Jag gjorde allt som jag skulle och klarade allt jättebra. Men "inspektören" tyckte inte att jag hade kontroll över ekipaget", svarade Valerin och drack från sin "Deutsch".
-:"Ledsen, Valeri. Ska du fortsätta med lektioner eller har du gett upp nu?" frågade jag.
-:"Igår beställde jag en Yamaha 250 kubikare. Den kostade 3 500 Euro och om jag har tur får jag den nästa vecka", svarade han och log brett.
-:"Men du har ju fortfarande inget körkort, Valeri?", konstaterade jag.
-:"Nej, inte ännu. Men jag kommer få snart. Ska bara kontakta med vän, som ar chef för trafikpolisen före nästa prov. Då kan jag lova att det kommer gå bättre", avslutade Valeri med ett brett leende på sina läppar.

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag skulle vilja lära mig flyga. Kan du höra om Valeri har några kontakter som kan ordan flygcert.? P

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den där rosa på bilden var fin, kan inte Valeri hålla tillgodo med den?

    SvaraRadera