tisdag 29 september 2009

Uppdateringar

Fotot är från Becici från ovan och ni kan se hotell Splendid (det stora komplexet lite åt höger i fotot) och längst till höger hotell Tara (där vi bodde på vår grabbhelg).

Länge sedan var det, men jag har haft mycket att göra och många besök. Men jag vill gärna uppdatera lite vad som har hänt den senaste tiden:
Valeri berättade att kökorts inspektören hade ringt honom tidigt en lördagsmorgon. det var dags för Valeri att köra upp igen och utan någon som helst förberedelse Så en timme efter telefonsamtalet satt Valeri på sin motorcykel och "körde upp". Hur gick det? Jo den här gången så behövde körkortsinspektören endast fem minuter på sig för att konstatera att det gick mycket än senast. Trots att Valeri endast hade kört sin motorcykel från Cetinje till Poddan. Om Valeri var glad? Jo, han var mycket glad. Inte bara för att han klarat sitt körkort, utan också att han lyckats att förhandla sig till en garageplats i vår nya kontorsbyggnad. Garageplatsen kostade 20 Euro i månaden och det var ett fynd.
Som ni kanske redan vet så delar numera jag och Valeri kontor. Jag tycker det är kanon. Valeri är bara där nån timme varje dag så jag har rummet nästan för mig själv. Vad gör Valeri då?
Jo, han har så mycket att göra med att ordna garageplats, ordna körkort, ta foton till körkort, klippa sig, träffa vänner mm så han hinner inte med att arbeta. T ex idag så lämnade han vid 09.00-tiden och det dröjde några timmar innan han var tillbaks.
Jag satt och arbetade då det knackade på dörren. Jag hann inte säga "please" då Valeri öppnar dörren och skrattar så att han nästan gråter.
-:"Lars I must be crazy and so stupid. Im knocking on my own office door".
Personligen tror jag att "knackningen" berodde på att han inte visste riktigt säkert om det var där han skulle hålla till. Trots allt har han ju inte varit på "arbetet" så många timmar.
När de värsta skrattsalvorna hade upphört så berättade han att han var irriterad. Han hade tvingats att stå i kö för att bli fotograferad och sedan en ännu längre kö för att lämna fotot till körkortsmyndigheten.
Han fortsatte att beklaga sig att han hade så mycket att göra att han inte ens hade hunnit att packa upp sina två kartonger, som han hade med sig från flytten.
-:"Lars, I have so many things to do and have no time to unpack. ProbablyI have to go to the office during next week to unpack", sa Valeri med en suck och hoppades att jag skulle tycka synd om honom.
Förra veckan konferens på hotell Splendid, Becici med svensk expertis. Den här veckan utbildning med norsk expertis.
Vädret är bra. Dags temperaturerna ligger runt 25 grader och solen lyser. Gäller att passa på och njuta för snart kommer regnet.
Kommande helg väntar Kosovo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar