tisdag 22 september 2009

Långhelg

18 -20 september
Fyra lediga dagar som blev i alla fall blev tre dagar utan att behöva gå till kontoret. Skönt med en extra dag i alla fall. Fredagen då alla andra var lediga på kontoret var jag på konferens. Det var nog bland det tråkigaste jag har upplevt. Ämnet var ointressant och de flesta "talare" höll sig inte till ämnet, utan "gnällde mest". Trots det fina vädret ägnade jag mig på lördagen att städa, tvätta och stryka. Förlåt Anna Anka, men jag hade ingen som kunde göra det åt mig. Nu är hela garderoben fylld med ny struket. För att göra Anna Anka ännu mer besviken så fortsatte jag sedan att handla mat själv för hela veckan. Vilket också innebär att jag måste laga maten själv.
Söndagen var vikt för kusten (trodde jag). Vädret var "kanon". Bara så där lagom. Inte för varmt. Inte för kallt. Utan bara lagom. Innan frukost satte jag mig på balkongen och började läsa boken "Jag dödar...". Den måste ha varit bra, för jag glömde bort tiden. Jag gick in och la mig på soffan för att läsa vidare. Det blev lite väl svettigt i solen på balkongen..
Några timmar senare vaknade jag upp i soffan. Boken låg över ansiktet. Bara att konstatera att jag hade somnat. Tittade på klockan och insåg att det var för sent att dra sig mot kusten. Tog en promenad och inväntade att klockan skulle bli 14.30, då fotbollsmatchen ManUManC startade. ManU vann och det ar bara att tacka Newcastle som lät Owen gå till ManU. Han avgjorde rättvist matchen i den 96 matchminuten. Mr Krister tycker att ManU alltid har sådan tur och tyckte vidare att om man vinner på övertid ska laget bara få två poäng istället för tre. Men för "hans" lag Everton, spelar det ingen roll. De tar ju inte så många poäng överhuvudtaget, oavsett om det är på ordinarie tid eller övertid.
Måndagen kom och äntligen kom jag iväg till Petrovac eller "kusten" som Sunkovic skulle ha sagt. Vädret var bara så där lagom igen. Kom till inte till ett helt öde Petrovac och gick till "Beach club". Satte mig ned i en solstol och hoppade sedan ned i vattnet. T o m vattnet hade en perfekt temperatur (ca 22 grader). Stannade vid kusten några timmar och åkte sedan tillbaks till Poddan.
Mitt i natten vaknade jag upp. Började räkna datum och dagar. Inne i mina räkneekvationer insåg jag att jag hade räknat fel på en hel vecka. Trodde att nästa konferens inte skulle gå av stapeln förrän kommande vecka och sedan att "mina" norrmän" skulle komma om två veckor. Jag räknade och räknade. Hur jag än räknade dagarna var det bara att inse att konferensen är den här veckan och "norrmännen" kommer på söndag.
Stressigt blir det, men det ar bara att gilla laget.
På kvällen åt jag Martinovic cevapcis, Heinz vita böner, tomat sallad och kupus. Det är nog min favorit just nu.

1 kommentar:

  1. Saknar Martonivic sin storkund från i somras. Han har kanske inga kor/oxar kvar att slakta? Men hans cevapcis måste vara de godaste i Balkan!

    SvaraRadera