tisdag 22 september 2009

Yamaha 200 kubik











Petrovac den 21 september. Utsikt över Budva.


Kom till nya kontoret vid 07.45 och såg Valeris och mitt nya kontorsrum. Det var kanon. Nu sitter vi båda i samma rum och har en kanonutsikt över floden Moraca och bergen i norr. Efter vårt morgon"deutsch" lämnade Valeri mig ganska snart. Han skulle åka till Cetinje och hämta sin nya motorcykel. Eftersom han inte har motorcykel körkort, frågade jag hur han skulle få den till Poddan. Han tittade på mig och svarade att han naturligtvis skulle köra själv. Eftersom han inte hade någon försäkring heller, spelade det inte så stor roll om han (mot förmodan) skulle åka fast.
Just nu i skrivande stund ca kl 12.00 den 22 september, åker en oförsäkrad motorcykel och en motorcyklist utan körkort på vägen mellan Cetinje till Poddan. Trots värmen är det inte helt omöjligt att "motorcyklisten" har en röd Colmar jacka på sig.

Jodå han kom tillbaks några timmar senare. Men nu med nytt problem. P-plats?? Hade inte tänkt på det. Han åkte till hans polare Miro och gömde motorcykeln under ett kamouflage nät.

I morgon hoppas jag att min förlorade vecka har kommit tillbaks. Om så, väntar konferens på kusten. Valeri är arrangör och då sparas det inte på "kulorna". Massor med folk från hela regionen möter upp.

1 kommentar: