fredag 10 juli 2009

Fodelsedag


100 % + polare samlade pa S1:s fodelsedag. Det firades med Baklava och chokladmjolk "pa sangen" och ett morgontrott "Ja ma han leva". Sedan ned till stranden med sol och bad. Med anledningen av bemarkelsedagen sa slutade jag tidigt och anslot till sallskapet som njot av varmen, solen och for dagen de stora vagorna.
Jag letade efter mina badskor men hittade dem inte. Efter en stunds letande sa fann jag mina "svart/vita" hos fodelsedagsbarnet. Han har hittills inte kopt nagra, utan har lanat mina fina "svart/vita" av forra arets modell. Jag hamtade skorna och satte pa dom pa fotterna. Upptackte forst att en sula var borta och sedan att storleken inte stamde riktigt. Jag har alltid blivet "hanad" for mina sma 41:or, men de "svart/vita" hade nu blivet utokats till 45:or. Det innebar att nar jag badade sa for de av mina fotter hela tiden och jag hade svart att hitta dem igen under vattenytan.
Jag sa till S1 att han kunde behalla de "svart/vita" och pa vagen till lagenheten kopte jag ett par "gra/bla" i arets modell.
S1 hade onskemal att ga och ata pa restaurang Jadran. Ett alldeles utmarkt val. Men innan Jadran sa var det dags att ta "julkort". Forsta gangen pa flera ar som vi ar "100 %" pa samma julkort.
Vi fick ett bord pa stranden. Jag upplyste Irfan (servitoren) att S1 just idag fyllde ar. Irfan forsvann, men kom snart tillbaks med en flaska "skumpa" "on the house". Prsociutto, Njeguskiost och friterade svarta oliver till forratt och till huvudratt ats Pleskavica Gourmanska (jag), "Seabass (fru), Beef (polare), friterade Calamares (dotter) och Njeguski steak (S1 o S2). Det dracks vin, ol, Cola, mineralvatten och vatten utan bubblor. Det var tur att det fanns nagra jordgubbar kvar och efterratten blev naturligtvis den nu for tiden beromda "whiskey/gradde/svartpeppar/socker-jordgubbarna". Vi avslutade med Deutsch Coffee och Loza. Gott? 9 pa skalan.
Nar vi satt dar sa kom ett svenskt Harley Davidsson gang inrullande. En av de som korde HD:n berattade att de hade kort hela vagen hit och skulle nu sa sig runt om i MNE.
100% = polare gick edan till cafe' Mozart utanfor Budvas gamla mur och drack mer kaffe med tillbehor. Killarna bestallde drinkar i alla regnbagens farger medan jag nojde mig med en dubbel Stock.

Klockan 09.30 kom Pedja till kontoret idag. Det ar noga med sommartiden vill jag lova.

1 kommentar:

  1. Vi önskar också S1 en trevlig födelsedag, måhända någon dag i efterskott, men ändå GRATTIS!
    Är dock inte helt enkelt att komma ihåg alla födelsedagsbarn, glömde Lena S med en dag och beklagade detta på ungefär samma sätt som här. Hon svarade att hon nu fått ett ypperligt tips om present till mig - en klocka och almanacka. Förstår inte riktigt vad hon menar?

    SvaraRadera