fredag 25 juni 2010

Ankomst och vi blev kompletta.

Gamla ringmuren runt gamla staden Kotor.

25 juni 2010
Nio dagar sedan den senaste inlägget. Jag vet lite slött, men jag är ju inte ensam längre och skrivandet har väl inte varit riktigt prioriterat.
När familjen kom var det hett eller "fo´tt" (fucking hot) som en amerikan har döpt den värsta hettan till. Förra torsdagen så bar jag ned det sista till bilen. Hade väl inte hämtat mig så där 100 % efter Martins och min "sista kväll". Kände en halvtaskig smak i munnen och svettades mer än vad jag skulle gjort utan att varit "ute". Det fanns ingen ledig P-plats i närheten av bostaden, så jag parkerade ca 400 meter ifrån. Min stora svarta trunk var fylld till bredden och vägde minst 40 kg. Lap topen nedstoppad i ryggsäcken och bars med hjälp av ryggen. Ytterligare en väska med de sista matvarorna samt lite köksutrustning.
Efter ha kånkat de 400 meter till Pajeron var jag framme och svetten sprutade ur varenda por. Polisen som vaktade Europeans Commissions kontor skrattade åt mina svettningarna. Mitt ansikte var troligtvis högröd också. I vilket fall som helst fick jag in allt i bilen och började sedan köra mot kusten. Efter ca 1,5 timme var jag framme och nu var det bara att kånka upp samma packning för tre trappor. Men vad gjorde det? Två timmar tidigare hade familjen "messat" och berättat att de var utanför Dubrovnik. Jag la mig på soffan och somnade. Vaknade ngn timme senare och gick ned till Supermarketen och handlade lite frukost attiraljer. När jag kom ut med händerna fulla av matkassar så stod vår blåa Peugout utanför Villa Sofija och de hade kommit. Kul och duktig att köra så långt. De hade övernattat i södra Tyskland och sedan fortsatt till mellersta Kroatien och sovit där. Sonen S1 hade fått de största myggbetten jag någonsin sett. Myggbett förresten – myggbölder är en bättre beskrivning.
Nu var fyra av fem på plats. Sonen S2 kom två dagar senare med flyg till Tivat. Vi var och hämtade honom och nu var vi "komplett".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar