söndag 29 november 2009

Frisk, hoppas jag

Fotograf är E och motivet är fisk och musselodling i Kotorfjorden.

Min hypokondri gjorde antagligen så att jag under fredagskvällen fick en febertopp. Efter ha legat nedbäddad under tre täcken, självömkande och frös så jag bara skakade somnade jag kl 05.00. Innan jag somnade sköljde ned två paracetamol med vatten och vaknade sedan vid 11.00-tiden dyngsvettig. Lakanen var dyngsura, jag var svettig, fleecetröjan och tränkabrallorna som jag hade sovit var fuktiga av svett. Nästan lika mycket svett som en het sommardag i Poddan
Efter ha blivet av mina fuktiga persedlar började jag känna efter hur jag mådde. Jo, skapligt. Men vågade inte chansa. Städning, shopping, tvättning och strykning fick vänta. Jag valde att stanna inomhus en dag och vilade i soffan.
Tittade på filmen "Reign over me" med Adam Sandler. Trodde jag hade hyrt en komedi. Men det hade jag inte. Vet inte riktigt vad man kallar just den genren. Spelar ingen roll, för den var urkass.
Nu är det söndagmorgon. Solen skiner och jag har bytt sängkläder, dammsuget och tvättmaskinen går på högsta varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar