fredag 20 november 2009

Slane Palecinke

Sedan jag kom tillbaks till MNE har solen lyst nästan varje dag. Igår (torsdag) var det över 20 grader och strålande sol. Men nu på söndag kommer det dåliga vädret. Storm, regn och t o m snö. Valeri ar den enda som är glädjs för det kommande vädret, för han ser fram vinterns skidåkning i Kolasin. Då får han användning av sin röda Colmar jacka, som är "100 % vattentät per10 kvm". Vad det nu innebär?
Dagarna är sig annars ganska lika vilket tyvärr minskar uppslagen till bloggarna. Inga nya rapporterade fall om svin influensan, som tur är.
Audit teamet är har och ockuperar hela konferensrummet. Fortfarande tar personalen besöket lugnt, även om det är en och annan som inte hade förväntat sig så ingående och många frågor. De frågor man lägger ned mest tid på är uppköp och anlitandet av externa experter.
Valeri är på ett utmärkt humör och skrattar mest hela tiden. Förutom just nu då han precis fått veta att tre av vara assistenter kommer vara frånvarande nästa vecka. Sjukdom, semester och begravning är anledningarna till deras frånvaro.
Har precis kommit tillbaks efter lunch. Valeri åt en "biff sallad", som han tyckte var helt fantastisk god. Jag åt den igår och delar hans uppfattning. Själv är jag tyvärr inne i en "kolhydratsperiod" och åt en "Slane palecinke" (friterade pannkakor innehållande ost och skinka som sedan garneras med mer riven ost och ett lager med creme fraiche). Till mina "pannkakor" serverades inlagd gurka. Intressant kombination faktiskt och det smakar fantastiskt bra.
Irish Pub får finna sig i att inte bli besökt av oss ikväll heller. Valeri, Martin, Waldemar och jag är hembjudna till Radka och henns man på middag. Imorgon ska Martin och ta en sightseing tour med audit teamet. Det får nog bli turen som jag kallar for "Mitt Montenegro) och hoppas inte det finns några moln over Kotorfjorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar