måndag 30 november 2009

Min nya tavla


Min hypokondri fortsätter. Trots efter 10 timmars sömn känner jag mig matt och klen. Jag är ömsom varm och ömsom kall. Jag vet inte om det kan bero att inomhustemperaturen här ligger runt 26 grader. När man lämnar kontoret är det ca 15 grader utomhus, men det är hela tiden fuktigt i luften. Det kanske är den fuktiga luften som är lömsk och gör att man hela tiden känner sig febrig. Nästan alla på kontoret är sjuka från och till. Symptomen är liknande. Hög feber och den håller i sig i fyra till fem dagar.
Beträffande svin flunsan på hemmafronten går det i rätt riktning. Dottern är i skolan för första gången på två veckor och frugan har börjat skratta igen.
Igår tittade jag på DVD:n "Click" med Adam Sandler. Den handlade om en upptagen far med fru och två barn. Han arbetade för mycket och hade inte tid för sin familj. Han önskade sig en "universal remote control" och det fick han. Med den nya "remote controllen" kunde han styra sin familj, sitt liv och omgivning. Filmen var ganska bra och gav plats för eftertanke.
Jag har fått min tavla och ni kan se den ovan. Motivet är från den lilla medeltidstaden Perast, som ligger vid Kotorfjorden. Perast har två restauranger och man har byggt dem "på vattnet". Längst till höger ser ni den artificiellt byggda ön, dit alla sjömän, oavsett religion, någon gång i livet måste vallfärda till. Man har släpat dit 37 båtvrak som grund för ön och sedan fortsatt byggt vidare på dessa. På ön finns också en kyrka, där det förvaras silverikoner värda massor med miljoner Euro. Silverikonerna är skänkta av sjömän, som varit nära att mista livet på de sju haven.
Jag var och bunkrade på mig lite mer vätska och mat. Hittade färsk blomkål. Ikväll kommer jag laga stuvad rökt skinka/blomkål med kokt potatis.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du blir bra ,när du kommer hem till Kusten i Täby

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du. Om du tittar noga på fotot ovan så ser du den riktiga kusten.....

    SvaraRadera