måndag 16 november 2009

Helg i Poddan

Det har konstaterats 27 fall av svin influensan här i MNE. Man förväntar sig inget vaccin förrän februari nästa år. På kontoret är alla oroliga och från Wien har det kommit rekommendationer hur vi ska bära oss åt preventivt och hur vi ska göra om vi skulle bli smittade.
I vilket fall som helst resulterade "kontors oroligheterna" i att det traditionella besöket på Irish Pub ställdes in och nästan en frivillig total "isolering" uppstod. Jag hyrde två DVD och köpte en massa god mat och gott vin.
Tur att Skype finns så man kan se och kommunicera med familj och vänner. Jag åt biff med lök, bakad potatis med vitlökssmör.
I en av rekommendationerna från Wien var just att se till att man har mat och vatten för en vecka i lägenheten där man bor, så lördagen blev den stora mathandlar dagen. Nu har jag grönsaker, pasta, kyckling, biff, fläskfilé, köttfärs, vatten mm så att jag klarar mig några/någon vecka. I allra värsta fall får man kanske bryta upp S2:s "grönpåse" från hans militär-tjänstgöring.
Lördagslunchen bestod av en "Burek" och till middag fläskfilé, klyft potatis med en krämig sås
Söndagen blev den stora "bio-dagen". Kl 11.40 gick jag och tittade på "My life in ruins". Det var den så kallade fortsättningen på "Mitt stora grekiska bröllop". Inte riktigt i min smak. Den var så "sockersöt" och förutsägbar att "hälften kunde varit nog".
Efter mitt första bio besök blev jag hungrig. Jag gick till rest. Astoria i Delta City och åt en stor hamburgare med alla tänkbara tillbehör. Efter ha ätit klart betalade jag för min hamburgare och två "Deutsch".
Nu hade det blivet dags för andra bio besöket, som blev "Couples Retreat" med den svenska filmstjärnan Malin Åkerman. Filmen innehöll några roliga scener, men var inte heller riktigt i min smak.
När jag kom tillbaks till lägenheten hade det blivet mörkt. Jag orkade inte äta någon middag, utan tittade på en av de två DVD som jag hade hyrt och somnade som vanligt i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar