onsdag 18 november 2009

Valeris nya tavla

Valeri har köpt en tavla. Tavlan är specialbeställd och målad utifrån ett foto från Internet. Tavlan kostade 150 Euro och han ska hänga den ovanför soffan i sitt nya vardagsrummet i nya lagenhet. Jag beställde en tavla också. Motivet är utsikt över Kotor fjorden med den lilla medeltidsstaden Perast ovanifrån i förgrunden och sedan den fantastiska fjorden med de två små öarna. Jag får den i nästa vecka, men priset hade ökat till 200 Euro. Jag kommer inte hänga upp den här i Poddan. Problemet när jag kommer hem till Teby blir bara var vi ska ha den i huset. Eftersom den är ganska stor kommer den bli svårplacerad.
Auditen har satt igång, men jag har uppfattningen att alla tar den med "ro". På måndag ska man "nagelfara" oss, men Valeri är lugn och eftersom han är lugn är jag lugn. Och vad ska man vara orolig för egentligen?
Idag har vi haft över 20 grader och strålande sol. Men väderleksrapporterna varnar för att på söndag väntas det kallare väder och t o m snö i bergen.

1 kommentar: