torsdag 17 december 2009

God Jul och Gott Nytt År

Fotot från Tivat den 12 dec.

Vi har haft den årliga Jul mottagningen. Det var en trevlig tillställning med mycket god mat och dryck. Visserligen ingen Glögg, men det fanns andra goda drycker. Maten serverades som ett "Swedish table" och på bordet hittade jag prosciutto i olika former, cevapcis, grillad oxfilé, grillad fläskfilé, burek, baconknytten med njeguskiost, friterade ostbollar, kuprus, tomater, gurka, oliver, massor med fisk förstås, frukter, kakor och godis.
Det kom ca 100 gäster från olika nationella och internationella organisationer Bland alla gäster var det två svenskar. Kul med lite svenskt. Efter tillställningen gick svenskarna, Valeri, jag och drack lite vin. Dagen efter blev lite tyngre än vanligt, men det var bara att bita ihop. Försök att vara lite berusad och chattaFejjan får ni se.
Igår (onsdag) ytterligare en Jultradition. Children Christmas party. Samtliga anställdas barn och respektive kom till ett Juldekorat kontor. Tomten kom. Barnen fick Julklappar och naturligtvis ett överflod av mat och andra godsaker.
Vädret är grått, men det ar i alla fall uppehåll i regnandet.
Usch vad den här bloggen blev tråkig. Idag är torsdag och i morgon fredag, då det bär iväg hem till Teby, träffa familjen, träffa polare och Julfirande. Just nu håller jag på att packa ned mer prosciutto, ostar, Procordi och lite annat i min nästan nya Samsonite.
Om jag inte hinner skriva eller avsaknad av inspiration inte blir något mer skrivet i år så önskar jag alla en God jul och Gott Nytt År.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar