onsdag 28 oktober 2009

Äntligen

Nöjd lämnade jag affären bärande på en blå 84 liters Samsonite väska med hjul. Redan när butiksbiträdet såg mina bestämda steg mot henne i väskbutiken insåg hon nu fanns det ingen återvändo. När jag klev innanför dörren var "kortmaskinen" redan påslagen. Jag lämnade över mitt Eurocard och hon drog det i maskinen. Efter några sekunder surrade det till och jag ombads trycka min "pin kod" vilket jag också gjorde. Sedan var det den vanliga gången när man använder sitt VTA-kort(momsbefriad): Fotostatkopia på mitt VAT-kort, två handskrivna kvitton; en med ordinarie pris och en med momsen avdragen. Signatur på både köpnotan, affärskvittot samt på fotostatkopian av mitt VAT-kort. Jag tog min väska och lämnade butiken.
Nu ska jag ägna kvällen åt att lista ut hur man får i koden till låset att fungera. Det kommer nog ta någon timme eller två. Teknik är inte min starka sida. Sedan, om jag lyckas, ska det packas för i morgon bär det av hem till Sverige. 80 % möter upp på Arlanda och sedan iväg hem till "Teby".........
Om det inte blir några nya bloggar de närmaste dagarna vet ni vad det beror på...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar