tisdag 6 oktober 2009

In och Ut passeringsproblem

Utsikten från mitt kontorsrum
 
Det blir nästan lite tråkigt när man har "hittat" sin förlorade vecka och den förlorade tiden. Men nu är det så och det är vardag igen. Inga arbetsrelaterade besök mer i år. 40 % kommer om några veckor och förhoppningsvis så kommer det fina vädret att hålla i sig.
Jag har en fantastisk utsikt från mitt nya kontor. Se ovan foto. Faktum är att jag trivs mycket bättre i det har rummet än i det jag hade förut. I mitt "gamla" kontorsrum var Pedja den enda jag såg och sedan var det en ständig doft av mat os från hotell Best Westerns kök.
Efter gårdagsmorgonens "Deutsch" ville Valeri visa mig någonting. Redan innan vi gick ned till garaget misstänkte jag vad det var han ville visa. Inne i garaget visade han mig ett mindre utrymme. Det ligger precis där man ska köra ut och in. Under en grön presenning fanns Valeris nyaste ägodel. En knallröd Yamaha 250. Den var spå ny, ren och röd att den lyste upp hela plan 2 i vårt nya garage. Han var stolt och förevisade minsta detalj på "spjutet". Jag tyckte också den var jättesnygg och sa det till honom. Valeri sträckte på sig ännu mer och såg om möjligt ännu gladare ut.
Han berättade att han haft problem att köra ut och in från det nya garaget. Dels hade inte hans in passeringskort fungerat, men det största problemet var nog att det lutat ganska kraftigt. Första gången han körde in i garaget var det svårt att hålla balansen under tiden han krånglade fram sitt inpasseringskort. Sedan gjorde väl det inte saken lättare att grinden inte åkte upp heller. Han ringde på "nödklockan", sa vem han var och sedan öppnades ut fartspasseringen, alltså på den motsatta sidan. Han fick då vända på hela ekipaget och till slut köra uppför och sedan en tvärsväng och sedan ned. Men nu är det ju så att vi har två automatiska "dörrar" till garaget och när det var dags att passera den andra dörren hade den stängts. Valeri berättade för mig att den inre dörren aktiveras av tyngd och en motorcykel är inte tung nog.
Valeri fick nu gå upp till larmknappen och berätta att han satt fast mellan de två automatiska dörrarna. Till slut öppnades den inre dörren och Valeri fick springa tillbaks till sin röda Yamaha och rulla in den i garaget. Han var svettig, trött och förbannad.
Jag kan väl bara så här i förbifarten nämna, att det inte hade varit lättare att köra ut från garaget.
-:"There has to be some changes............" sa Valeri uppgivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar