tisdag 27 oktober 2009

Samsonite väskan


Idag har jag varit i Danilovgrad och undervisat. Framför oss hade vi 15 trötta personer. Efter första passet så frågade Hakan (ska faktiskt vara Hakan) om de hade några frågor. En trött "själ" räckte upp handen och frågade om de kunde "arbeta in" samtliga raster och om det var några lektioner efter lunch. Motivationen var väl inte den högsta.

Efter Danilovgrad åkte jag in till Poddan för att köpa min Samsoniteväska, som jag la undan igår. Väl framme var affären stängd. Jag frågade expediten i affären "vägg-i-väg" var personalen i väskaffären höll hus. Jag fick svaret att personalen hade rast mellan kl 15.00 - 17.00. Man hade kanske arbetat in raster och lunch också. Vad vet jag! Det slutade med att jag lämnade affärenoch gör ett sista försök i morgon. Chanserna att jag ska få köpa en Samsonite väska är väl inte så där jättestor.
Vädret har idag varit nästan lika bra som igår. Nu så här på kvällskröken har det börja blåsa.
På torsdag är det "hemåt-det-bär" och det ska bli skönt.
Lunchen idag bestod av "slane palecinke" som smakade lika bra som alltid.

Dagens fras får bli: "Treba li da popunim carinsku deklaraciju?" = "Måste jag fylla i en tulldeklaration"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar