torsdag 7 maj 2009

Herceg Novi

Herceg Novi ligger ca 8 mil från Poddan och nära gränsen till Kroatien.



Hotel Sun Resort i Herceg Novi.

Turisterna har börjat komma och till helgen kommer det två turister som jag känner mycket bra till Herzeg Novi. Jag ska tillbringa två dagar med dessa och vi ska bo hotellet som visas ovan.

Dagen för övrigt var lugn, som vanligt den senaste tiden. Jag "rensade undan" allt gammalt som behövdes göra. Så nu när de lite mer aktiva veckorna kommer så har jag inget gammalt som "ligger och skräpar".


Middagen avnjöts i vänners lag på restaurang Anevoni, som ligger någon mil utanför Poddan. jag åt biff med french fries. Gott.



Skulle det mot förmodan regna så får man väl ta igen sig under tak.
Mina föräldrar kommer hit och hälsar på och på lördag ska jag guida runt dem i "mitt" Montenegro. Ha en trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Ha en trevlig helg och ladda batterierna inför de aktiva veckorna. Hälsa mamsen o papsen.

    SvaraRadera
  2. Passa på och njut, på det härliga hotellet. Jag har ju varit där!!!

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmm men den här gången fanns det inget svart på gult.

    SvaraRadera