onsdag 6 maj 2009

ManU och Slane Palecinke.


Hade ju lovat ett foto på det "diskade" bidraget. Här är det och njut av konstnärens uppfinningsrikedom...............
Dagen har varit bra. Har skrivet ett projektförslag, som förhoppningvis blir påskrivet imorgon. Tiden går så fort och imorgon är det redan torsdag. Fattar inte att tiden bara rinner iväg. Vädret har väl inte riktigt stabiliserats än då det på morgonen är svensk högsommar, emn en eftermiddagsregnskur brukar infinna sig.
Valeri har varit på kusten där vi arrangerar en utbildningsaktivitet. Skönt, för då behöver jag inte följa med i massa klädbutiker och titta på kläder.
Jag riktigt njöt av troligtvis säsongens sista lunch med "Slane Palecinke". Det är de berömda ost och skinkfyllda fyllda friterade pannkakorna. Men det är ingen "sommarmat", för det är direkt ingen lättsmält anrättning.
Jag har också njutit av segerns sötma, då ManU piskade Arsenal ordentligt. Den 25 maj är det final i Rom och jag hoppas verkligen sir Alex får ytterligare en triumf.
Brevbäraren hade varit och lämnat min vattenräkning för april månad. Jag hade förbrukat vatten för 0,75 Euro och det är ju ett bra pris. Tro inte att jag hoppar över morgonduschen för att spara pengar.
Nu väntar jag på spänning på nästa semifinal i Champions Leigue. Chelsea eller Barca? Det är frågan.

3 kommentarer:

  1. Ägget ser ju inte sämre ut än det tidigare visade, men till väsentligheter. Hur kan du bara fråga om vem som vinner ikväll? Du vet ju redan svaret och sen piskar dom ManU i finalen.
    (vi får åtminstone hoppas att det går så)
    Ha dé så hörs vi Peter.

    SvaraRadera
  2. Att du aldrig lar dig, Peter. Jag paminner dig (looser) om forra arets final mot ManU och nu sa skyller man pa domaren. Vax till dig Peter.
    Allt bra?

    SvaraRadera
  3. Under vems dom andra snygga äggen är? Kommer inte riktigt ihåg..........

    SvaraRadera