tisdag 5 maj 2009

Vardag igen.


Fotot från Perast och "baken" på min bil.


Tiden går fort. Har nu varit här i över två veckor och endast åstadkommit en blogg. Inte bra.

Men dagarna är sig ganska lika och Valeri har varit borta. Så hittills har det bara varit "vanliga dagar", som innebär till kontoret kl 08.00 och tillbaks till lägenheten vid 17.30-tiden. Möten, projektförslag och rapporter.

Värmen har väl inte infunnit sig då där till 100%, men i jämförelse med en Dalasommar så är det helt OK.
Igår hade jag middags gäster. Det var två kompisar från Malmö som var här. Vi åt keftades, potatisklyftor, tzadsiki, grekisk sallad, bröd och jordgubbar. De är så snälla och hade tagit med sig Soldatens ärtsoppa, Skånsk senap, Zoega och en "kartoffel krydda". Tack snälla ni.
Det är ganska lugnt på "kontoret" och det är väl inte heller så där stimulerande. Men nästa vecka blir det full fart igen med planering av kommande aktiviteter och undervisning.
Jag har en "spåning" om filmer som börjar med filmer vars titel som på engelska originalspråket består av substantiv i bestämd form. Under den senaste tiden har jag sett på "The Reader", The Resistence" och "The Caller". Ingen har varit bra. Samtliga filmer får en överkrossad pirat som omdöme. Om det är någon av dessa filmer som utmärkte sig lite positivt så är det förstnämnda.
Nu väntar jag på spänning på "Angel and Demons", "State of Play" och "Sunshine Cleaning" och lägg märke till inga bestämda substantiv.
Klockan är nu 20.51 och ManU - Arsenal har börjat. Leve ManU. Sir Alex är ett geni oavsett hur det går ikväll.
Mina tankar går till min son Simon, som i morgon ska opera sin axel. Tänker på dig Simon.(Pops).

4 kommentarer:

  1. Negativ stress kallas det för när man inte har något meningsfult att göra. Hoppas det vänder. Hälsa Simon om du snackar med han.

    SvaraRadera
  2. Kul för dig och ManU! När jag läste DN i morse förstår jag att du lever lyckligt i Paradiset.
    En tanke: Nästa bok för dig: en reseguide med mängder av mattips. Ha det!
    Ollenille

    SvaraRadera
  3. Ingen dum idé, Olle. Jag tar till med den och börjar spara på foton och recept. Det kanske skulle fungera med en liten anekdot om varje rätt också.

    SvaraRadera
  4. Inget ont om Dalasommar!!!!

    SvaraRadera