tisdag 11 maj 2010

Filmer

I min serie "bättre parkeringar har jag sett" publicerar jag idag det här fotot och frågar mig hur långtradaren ska kunna ta sig därifrån????


Under helgen såg jag på två filmer. De hette "Brothers" och "Good intentions" Den sistnämnda "Good Intentions" hade nog just "good intentions" men blev ingeting. Den manliga huvudrollen spelade av Luke Perry mer känd från "Hollywood Bel Air", som den något vilde pojken i serien. Här är han varken vild eller något annat. Han spelar rollen som pappa till två barn och med fru som till vilket pris som helst skulle spara ihop pengar till sina barns "collegeutbildning" och det var väl anledningen till att filmen just döptes till "Good intentions". Men hur hon är gjorde gick allt i stöpet och hon var nära att hamna i fängelse. Filmen var amerikansk och naturligtvis ordnade allt upp sig. Den här filmen får "en pirat på min fem gradiga piratskala". Värdelös....
Filmen "Brothers" hade jag hört mycket om och var full av förväntan. Den handlade om två bröder. En av bröderna var kriminell och såleda "ond" och den andra var officer i den amerikanska armén och således en "god". En dag blir den "gode" inkallad för att åka till Afghanistan och gör så. Den "onde" har muckat från fängelset och spenderar tid med den godes fru och två barn. Den "gode" hamnar i strid och blir tillfångatagen av talibanerna. Hemma i USA tror man att han har stupat och hans fru får besked om det Begravningen hölls enligt den amerikanska armén instruktioner. Tiden går och den "onde" tillbringar mer och mer tid hos sin brors änka och två barn och utvecklar en relation som var på väg till en djupare relation. Men så en dag kommer den "gode" tillbaks från fångenskapen, vilket naturligtvis blir en chock för frun och de två barnen. Tyvärr har fångenskapen förändrat den "godes" personlighet och det som tycktes vara lycka förbyttes till något annat.
Som sagt full av förväntan som övergick till en gäspning. Ännu en amerikansk film som på något udda sätt rättfärdigar vad som händer en "återvändande" soldat. Hur bra man är på att ta hand om de sina om något "shit happends". Nåväl, jag ska väl inte såga den "rakt av", så den får "tre pirater på min fem gradiga piratskala".
Valeri mår bra och är på gott humör. Jag mår också bra, men har troligtvis blivet biten en "tse tse fluga" och lider av för tillfället en enorm trötthet. Vädret är precis så där lagom. Ca 25 grader med strålande sol.
På fredag bär det av hem igen...............

1 kommentar:

  1. Nema problema, det är väl bara att köra! Han är ju något större än de andra småskruttarna så det ska väl inte vara några problem.

    SvaraRadera