torsdag 27 augusti 2009

Flygplatsen strax utanför Poddan.

Då var det dags igen att åka hem till 80%. Även om allt är bra härnere så är det alltid skönt att komma hem till Teby, som faktiskt har kust.
En liten uppdatering först: Valeri får numera ta motorcykeln och åka runt och övningsköra i Poddan, utan att ha med sig någon lärare!!!!!!!!Han tycker det inte är dugg konstigt. Uppkörning är planerad till den 16 september. Håll tummarna.
Vädret är fortfarande kanon. På dagarna mellan 35 - 40 grader. Kvällen så kan det gå ned till mellan 25 - 30. Skönast är det mellan 04.00 - 06.00 då det faktiskt fläktar lite.
Den här veckan har jag umgåtts i jobbet med nordirländare. Kul med Britter.
Boken "På andra sidans dödens fält" kommer att finnas till försäljning på Polis idrottsförlaget. Köp den, men låna inte ut den.
Googla på "Polis idrottsförlaget" och ni hittar. Jag kollade igår, men boken fanns tyvärr inte än i deras utbud. Men den kommer.....
Skulle jag inte hinna med att skriva från Svedala återupptar jag bloggandet efter den 6 september.
Tillägnar en tanke åt Mr Sunkovic, som i "kommentarer" skrev att Buda inte hade någon kust. För er andra så vill jag bara förtydliga att Buda = Budapest och inte Budva, för Budva ligger i Dubrovnik, som har kust.
Ha re å vi hörs.........

1 kommentar:

  1. Välkommen hem till Teby och Svedala! Borta bra men hemma bäst eller hur? Här finns ju 80% som längtar plus några överskjutande promille. Vi syns o hörs. Börjar det bli dax att planera oljeinköpen tro?

    SvaraRadera