onsdag 19 augusti 2009

Gäster















Kotor Bay






Ado Bojana


Inget nytt på öst fronten. Valeri fortsätter med sina körlektioner, värmen håller i sig (peppar peppar) och lugnt på kontoret. Nytt??? Nej inte förtillfället, men efter helgen så kommer jag nog fått många nya uppslag. I morgon kommer det besök från Sverige. Mister Krister, Sunkic och Gene kommer (fredag)och stannar tills måndag. Danne W kommer på lördag och åker tillbaks till sitt på samma dag som de andra åker till Sverige.

Så det svenska besöket kommer då imorgon och jag hämtar dom på flygplatsen utanför Poddan. Mister Krister kommer dagen efter och blir hämtad i Tivat.

Vi kommer att bo i Becici och jag har gjort upp en lite "Mini-Apollo" tur:

Fredagen: Efter en stadig frukost går färden söderut mot Ulcinj och slutmålet blir faktiskt en fiskrestaurang i Ado Bojana (se vänsta bilden), som ligger nästan vid den albanska gränsen. Jag var där i söndags och kollade läget. Platsen är något väldigt speciellt med alla sina restauranger på vattnet och man tar upp fisk direkt, som sedan grillas och för hoppningsvis kommer att avnjutas av samtliga (förutom mig). Jag tar istället lite prosciutto och ost.

Lördagen kommer vi ta en båt sight seeing i Kotor Bay och sedan middag på restaurang Jadran i Budva.

Hoppas bara vädret kommer bli bättre än förra året när Mister Krister och Gene var här. Hoppas också på många roliga minnen och inspiration till kommande bloggar från deras vistelse här i MNE.


2 kommentarer:

  1. Tack Lasse för allt !
    Det var en underbar weekend, Den andre blev av med sin väska( Den röda) Hoppas att din hounung kommer fram.

    SvaraRadera
  2. Tack själva. Dé va´kanon.......

    SvaraRadera