torsdag 25 februari 2010

Korkad parkering??????????


I min nystartade "då-och-då" serie om mindre bra parkingar väljer jag att visa ovan foto. Till historien hör att det är på P-platsen på högsta etaget på köpcentrat Delta City i Poddan. Dörren till höger om Peuguoten leder till en hiss, som är menat att man kan ta sin "matvagn", när man har handlat klart och på ett bekvämt sätt skjuta den fram till sin bil. Till saken hör att både till höger och vänster om "utgången" är det helt tomt av bilar. Men den här "parkeraren"tyckte det var för långt att gå. Resultatet av hans parkering var, att inte enbart jag utan många andra, fick åka ned till våningen under och sedan skjuta upp våra vagnar till översta etaget. Att han/hon sedan parkerat mitt på ett övergångsställe är en annan sak.

Som min fru brukar konstatera när hon är här nere och hälsar på: "These people have no konsequense sense". Men annars är allt bra och i morgon får jag besök ................ Sportlov ............................. ska bli kanon..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar