tisdag 16 mars 2010

Bloggtorka


Fotot från Tito när han besökte Titograd, nuvarande Podgorica, för många år sedan. Fotot är faktiskt från "Independence square", men jag kan lova att det inte hette "Independence square" på den tiden. Men jag måste bara säja, trots en påstådd demokrati är det inte så stor skillnad då mot nu för dagens "elit".
I vilket fall som helst är jag upptagen med många saker och hinner inte skriva några längre bloggar. Men allt är bra och det är ännu bättre att ha en svensk här som gör ett kanonjobb. Skriver mer senare och berättar.
Mat? Jodå, luncher på "cantinan" som vi svenskar uppskattar mer än vad de inhemska gör. Vad är det egentligen för fel på stuvade gröna ärtor med nötstek tillsammans med en perfekt "kupus" (vitkålsallad)? Fråga mig inte. jag tycker det är kanonmat. För tillfället "klackarna i taket", men jag som sagt jag förklarar mer senare.
Idag (tisdag) lyste solen och jag är säker på att det minst var 15 grader (i alla fall kunde man gå i skjorta om man nu ville eller kunde det).

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Inget fel på nötstek och gröna ärtor, fast utan stuvning. Vitkål brukar ha en sprängande verkan. Absolut kanonmat.

    SvaraRadera