måndag 22 mars 2010

Nema Nikica

Fotot från ett café mitt emot vårt kontor.

Ingen Nikica syntes till igår. Jag tittade noga i hennes hydda och det som var en grå klump i förra veckan var nu bara tomt. Jag t o m klev ur bilen och vandrade runt lite i förhoppning att se henne gå omkring så där lugnt, tuggande på lite hö, där lite av höet hänger ut genom vänstra mungipan. Men "nej", för tillfället är hon borta. Det som gläder mig är att intresset för var Nikica befinner sig har ökat på kontoret. Min assistent Ana, hennes barn och man var också på Plavnica och letade efter det "lilla" djuret. Till och med Valeri och hans flickvän åkte dit för att se hur det stod till med flodhästen. Valeri konstaterade kort då han såg att hon inte var på plats:
-:"Nikica is gone. Maybe she will never come back" och gick sedan in på restaurangen och åt karp eller var det flodhäst?
Valeri har varit ledig en vecka. Han har tillbringat veckan i de Italienska alperna och åkt skidor. Han hade haft det "kanon" och berättade detaljrikt om vädret, backarna, hotellet och maten. Det måste ha varit riktigt bra för han nämnde inte Colmar en enda gång och han var ju faktiskt i Colmars hemland.
Veckan började med expressfart. Nya rutiner på jobbet, vilket innebär att tillvaron inte blir lättare precis. Idag (måndag) har det varit varmt, men molnigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar