söndag 28 mars 2010

Rondellparkering och lite annat

I min serie "Bättre parkeringar har jag sett" publicerar jag idag en typisk "rondell parkering". Lägg märke till att "hazarden" är på. Då kan man parkera eller köra hur som helst samt att bilen framför har parkerat mitt på ett övergångsställe.



Söndag morgon eller rättare sagt förmiddag och jag tog en paus i "hem sysslorna". Jag har struket åtta skjortor, tre par byxor, fyra lakan och fyra örngott. Men nu är det tomt i "strykhögen". Nu väntar dammsugning och våttorka golvet i lägenheten.

Kl 14.00 kommer Tompa från Sverige hit. Han är engagerad av oss för att hålla i en tre-dagars utbildning, som jag har valt att förlägga till kusten. Hoppas vädret håller i sig, för idag har vi sol och varmt.
Efter ha varit i MNE sedan den 12 januari kommer det kännas skönt att åka hem på onsdag. Lustigt vad tiden går fort. Nu tänker jag inte på de senaste 11 veckorna utan att det faktiskt är nästan två år sedan jag lämnade Sverige för att efter några dagar i Wien åka till MNE.

Det kan bli så att min blogg frekvens kommer att minska under de två närmaste veckorna, just beroende på kommande kust- och hemma vistelse.

Hemma väntar, förutom familjen, födelsedagsfirande med brunch och den årliga "EPC" (Egg Paining Contest) med goda vänner och god mat. I år hoppas jag att värden har fyllt på "svartfärgen" (vad passar bättre när man bor i "svarta bergen") och köpt nya penslar för jag vill bara vinna. Har inte kommit på något motiv än (förutom att det ska vara svart) men på torsdag kommer inspirationen finnas där.

Efter ha hämtat Tompa på flygplatsen kommer jag naturligtvis åka till Plavnica för att se hur lilla Nikica mår.
Tro det eller ej, men precis nu fick jag att "mess" från Valeri där han skrev "Good news Hippo is back".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar