tisdag 23 mars 2010

Stress



 
Fast vi mitt i all stress på kontoret råder för dagen ett bedrägligt lugn. Jag menar att trots att vi har fullt upp råder det just idag ett lugn. Jag tror att det beror på att Valeri är på besök i Albanien. Valeri är i och för sig lugn, men väldigt impulsiv. Det kan räcka med ett mail där man ber honom skriva något och då sätter den gamla vanliga visan igång med än gång . Ja, ni vet sedan tidigare att han inte har tid, att han 100 olästa mail, att han är på kontoret från 07.00 till 18.00 osv osv osv. I dag var han som sagt borta från kontoret och det var nog en himla tur, för idag och igår har det varit mycket att göra. Det värsta är nog att när man mitt i stressen får sina "händer bundna". Det är när man väntar på material som ska översättas o dyl och det inte kommer. Mina assistenter väntar och frågar. Min tolk väntar och frågar och jag har inga svar. Men det brukar alltid ordna sig. Sedan har man från Wien funderat ut en ny blankett som måste fyllas i för de som ska avlönas av oss och den var inte den lättaste. Det är ett "set" på fyra sidor och ska innehålla allt från "namn" till "allvarliga sjukdomar".
Sedan vill jag bara rätta till mitt misstag om "skit’. Det är alltså inte måsskit som jag har högar av på balkongen, utan duvskit. Men det ar lika illa i alla fall. Min erfarenhet av duvskit är att den i alla fall torkar snabbt, men tyvärr har en förmåga att klistra sig fast på balkonggolvet. Det räcker inte att bara "sopa bort" skiten. Det måste dubbelskuras.
Inte nog att det är duvskit på balkonggolvet, utan mitt balkongräcke används av småfåglar, som behagar att sitta där och göra sina behov. Men småfåglarnas skit hamnar inte på golvet, utan på balkong räcket. Jag torkar av balkong räcket varje dag, men det verkar mer ha en inbjudande än en avskräckande verkan.
Valeri viker sig dubbelt av skratt när jag berättar om mina erfarenheter av fågelbajset och tycker jag ska sluta torka av balkong räcket eller som han sa senast när jag berättade om mina problem med fågelskiten balkongen"
-:"Maybe the small birds like to shit on a clean balcony railing. Stop cleaning it and you will see what happends…………….
Hade inte tänkt på dé..........

1 kommentar:

  1. Att inte städa balkongen och räcket är ingen bra idé i mitt tycke. Tror inte duvorna bekymrar sig så mycket om det är rent eller inte, har de fastnat för din balkong så är det nog så att de använder den som latrin vare sig det är rent eller skitigt. Här fodras nog anfall på bredare front, just nu vet jag inte riktigt vad som behövs men jag ska klura och konsultera expertis. Återkommer i frågan. Beträffande att vara bakbunden så upplever jag detsamma i min nya värld som utredare. Man är himla beroende av både interna som externa människor. Och jag fattar inte hur det kan vara så himla svårt att få tag i folk trots att de lämnar sina mobilnummer. Ett mysterium.

    SvaraRadera