lördag 20 mars 2010

Varmt

Fotot från Perast.

Det värsta med att värmen och förhoppnings våren har kommit till Poddan är det har flyttat in två duvor upp på värmeväxlaren på min balkong. De får gärna sitta där och kuttra, men de skiter ju så vansinnigt mycket. Jag menar duvorna måste skita även när de sover. Varje morgon måste jag skura bort högar av måsskit som har blivet till under natten. Har ni några tips hur man ska bli av med duvorna, så var vänliga och hör av er.
Veckan gick otroligt fort. Veckorna går alltid fort när man har svenskt sällskap. Den här gången var det Matte från "fel sida av Sverige" som var här och förmedlade kunskap. Deltagarna var jättenöjda med veckan och så även jag. Nu blir det fortsättning i slutet av nästa månad.
Igår (fredag) efter ha avslutat utbildningen åkte vi på en sight seeing. Det blev naturligtvis "bergsturen" över Njegusi och sedan utsikten över Kotorfjorden. Utsikten lika bedårande som alltid. Matte var imponerad över hur man kunde dra telefonledningar i en sådan brant och svår terräng. Efter 25 snäva kurvor var vi nere i Kotor och fortsatte till Perast, där vi tog en "Deutsch" och solade en stund. Den här veckan har vädret varit riktigt kanon.
Vi kom tillbaks till Poddan vid 18.00-tiden och fortsatte ganska omgående till den irländska puben "Four Lepricorns", där Martin satt och väntade. Martin pratade på sin "rotvälska" och man förstod ungefär var fjärde ord. Jag ska försöka spela in hur det låter så ni själva får höra. Efter några Jameson gick vi till restaurang Laterna och åt den traditionella fredagspizzan och till det ........naturligtvis den bästa "kupusen" på hela Balkan. På den fint strimmlade vitkålen har man klippt lite färsk persilja vilket kompletterar hela smakupplevelsen. Jodå, Loza och turkisk kaffe blev det också.

4 kommentarer:

  1. Lasse, jag förstår inte det här. Två duvor kuttrar och skiter på balkongen. Så får du skura måsskit på morgonen. Duvor är fina, måsen kan du kasta vatten på.
    Dagens tankenöt: Hur kan kuttrande duvor bajsa måsskit?

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du. Jag menar ju duvskit förstås.

    SvaraRadera
  3. Men va f-n dra skurborsten i roten på dom,eller langa in
    lite fågelfrön på grannens balkong. En hungrig kattjävel på
    balkongen kan nog oxå funka.

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, den var bra Maggi!
    Jag blir avis på bergstuuuuuuren som avslutades i Perast, som du vet mitt "favvo".

    Jag har googlat lite om duvproblemet och det verkar som kraftig vattenpistol är det bästa, sen är det bara att smyga på .....

    SvaraRadera