torsdag 18 mars 2010

Tiden går fort när man har roligt

Poddan en solig vårdag

Tiden går fort när man har roligt heter det ju. Jag har både roligt och är engagerad så gott som hela tiden. Pågående aktivitet är rolig och deltagarna kommer faktiskt i tid. Idag (torsdag) så var det första gången någonsin som samtliga deltagare var på plats i tid. Det kanske låter lustigt för er, men för mig så är det helt fantastisk I vanliga brukar majoriteten dyka upp en halvtimme efter överenskommen tid och då suckande och stönande. Men idag så var alla där och vi kunde sätta igång i tid.
I våra aktiviteter brukar det alltid finnas någon eller några "översittare" också. Jag fruktade att en tidigare "bekant" som har orsakat osämja tidige även skulle gör det den här gången. Men vår svenske hitreste "expert" (jag vet att han inte tycker om benämningen, men man kallas så här nere) informerade deltagarna om att det skulle bli en examination och de som inte blev godkända fick inte gå i kommande utbildning. Det medförde att "bekantingen" skruvade sönder en dator med bara sina fingrar och sedan monterade ihop den igen. Han visade sedan stolt upp sina sotiga fingrar för oss andra. I morgon väntar examination och jag har en känsla av att samtliga kommer att bli godkända.
Luncherna vi har ätit är jättegoda tycker jag. Det är Montenegrinsk husmanskost, som mest består av kött och vitkål i alla dess former. Doften av kokt vitkål ligger som "dimma" över hela området. Jag njuter av kålen och köttet. Matte (experten) berättade det han kommer minnas mest från MNE är troligtvis min vansinnigt tycke för alla dessa fantastiska kålrätter.
På eftermiddagen åkte jag tillbaks till kontoret för att skicka några mail. När jag sitter där och skriver kommer "chefens" personliga assistent Vanja in till mitt rum. På uppdrag av vår "chef" bjöds jag in till en konsert nästa lördag. Konserten arrangeras av SIDA och chefen ville ha mig vid sin sida (ha ha ha jag menar sida alltså).
P g a ytterligare svenskt besök tvingades jag tyvärr att tacka nej, med anledning att jag får svenskt besök just den dagen (eller var det på söndagen kanske?????????)

2 kommentarer:

  1. Fega in ur nu utan ta med Chefen på konsert. Glöm inte att du även lovat Velica Plaza också.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du påminner mig.

    SvaraRadera