onsdag 10 juni 2009

Jag har............

Det var den här bilden jag letade efter tidigare. Det var här som vi firade den svenska nationaldagen. Foto Peter eller Gurgis.

Jag har nu arbetat klart och återvänt till lägenheten. Termometern visade på +35 grader, men vår "securitykille" på kontoret upplyste mig att p g a den höga luftfuktigheten i Poddan så är den reella temperaturen var 40 grader. "Fótt"(=fucking hot), som en jänkar jobbarkompis uttrycker sig. Otur att det var en sån här kostymdag, men Elvis svettades också.

Jo, precis nu har jag äntligen städat klart. I den 40-gradiga hettan så svettades jag mer än när jag prövade kostymer vid den här tiden förra året. Men nu är det klart. Jag t o m våttorkade golvet och balkongen.

Jag har också läst ut en mycket bra bok med titeln "En nästan vanlig man" av Buthler&Öhrlund". Den påminde en hel del om Lapidus "Snabba Cash" men faktiskt lite mer våldsam.
Jag har också förberett morgondagens frukost som kommer att bestå av ägg, krossade linfrö, hallon, youghurt och Zoegas Mollbergs blandning kaffe.
Jag har också nästan packat klart min alldeles för gröna resväska - för i morgon så åker jag hem till Teby.
Hemmavid så väntar examen (min dotter går ut 9:an), studentuppvaktning i Linköping, några timmars rockn roll, middagar, Hagby tippen, apoteket, träffa polare, banken för att sedan om ca en vecka bila tillbaks med stora delar av familjen. Resterande delar av familjen kommer någon vecka senare.
Ja, men så djävla kanon då. Tjippiho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar