onsdag 17 juni 2009

Trevlig Midsommar

TT linjen mot Rostock.

Ja men hur blev det nu då? I morgon är det dags att lämna ett för dagen soligt men lite kyligt Sverige. Hann jag med allt? Måste tänka efter lite......

Dotterns examen - DONE vackert och gymnasiet väntar. Om man inte hinner sälja Tibble gymnasium en gång till vill säja........
Studentuppvaktning i Linköping - DONE, kul att träffa släkten och andra.
Rock´n roll i Norrköping - DONE, bra konsertväder, kanon uppträdande och musik
Middag med vänner - DONE blev brunch men kul att ses
Hagby tippen - DONE fyra svängar. Kommer introducera liknande modell i MNE.
Träffa polare - DONE alltid kul med besök
Apotek - DONE Resorb, tandpetare, tandtråd, solskyddsfaktor mm
Banken - DONE men på Forex fanns inga Kuna........


Sedan så åkte sonen S och jag köpte en garderob och 36 timmar senare så var den ihopmonterad efter en gott samarbete mellan Son och Pops. Fingrarna värker lite efter de mikroskopiska små verktygen som fanns med. Men nu står den där i S:s rum och i garderoben så är det en "Preussisk ordning" (S citat).

Fick reda på att min bok "På andra sidan dödens fält" kommer att tryckas i 2 000 ex-. Tack MLN.

Har köpt en klotgrill på Claes Ohlsson som ska med till MNE. Jag vet, jag vet det finns grillar att köpa där också, men jag har aldrig sett någon klotgrill och eftersom vi ska bo i en lägenhet med balkong så kan det ju vara bra med just en klotgrill. Glaze köpte jag också. Hur är det med grilltång då? Det har jag glömt men hittar nog en på ngn bensinmack på väg söderut när jag tankar bilen.

Två besök på McDonalds inte så nyttigt men så gott.

I kväll middag med hela familjen för i morgon så lämnar 60 % av familjen Teby och åker mot Skåne. Där blir det ett kort stopp hos Peter och sedan Gurgis (ser fram mot kanelbullarna).
Kl 23.00 så lämnar färjan Peter Pan Trelleborg och anländer Rostock kl 08.00 dagen efter. Styr kosan mot Bayreuth för att sedan dagen efter åka till Maribor. Från Maribor så åker mot Zagreb och sedan ut på den 60 mil långa motorvägen ned till Dubrovnik, som vi bara åker förbi och avslutar den sista biten in i MNE och till slutdestination Becici.
På måndag väntar jobb och Poddan. Men va faan gör ? Vi är ju 60% i MNE och om ngn vecka är vi 100%.
Glad Midsommar till er alla å ha´re så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar