tisdag 30 juni 2009

Mail problem

Hur kan man bara gora sa har.

Jag trodde i min enfald att det som hande mig i fredags bara kunde handa har i MNE. Men det finns korkade manniskor hemmavid ocksa.
Alltsa: i fredag sa kunde jag inte logga in pa min mail adress fran skolan hemma i Sverige. Jag har haft mail adressen sedan mars 2002 och sparat manga viktiga adresser och annat. Jag tog kontakt med Telia som svarade att "postmasteren" hade sagt upp mitt abonnemang. Vem ar "postmastaren" da? Finns han hos er eller hos min arbetsgivare? blev min foljdfraga via Telias hemsida. Svaret var val inte direkt overraskande - det var ngn hos min arbetgivare som hade sagt upp mitt mailkonto. Igar fick jag tag i en vanlig (mjitt prickar over a) prick, som lovade att hon skulle gora allt vad som stod i hennes makt for att fa tillbaks min adress. Men forst sa maste man spara arendet och hitta VEM som sa upp mitt mail konto och sedan arrangera att jag far ett nytt. Men det trakiga ar att det ser inte ljust ut att adresser, mail korrespondens betraffande privat arbete och redaktor av min bok kommer finnas kvar.
Jag tror mig redan veta vem/vilka det ar som ar sa korkade men jag avvaktar att beratta tills jag har fatt det bekraftat.

Men annars salyser solen och det ar varmt.

5 kommentarer:

  1. Högtrycket är i Täby och i Skavlöten e're' hur varmt som helst

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får ha det länge. Här det kanonvarmt men lite soligt. Är på väg till Budva och äta lite. I morgon så blir det para sailing för E. Jag vågar inte. Skulle vara så pinsamt om inte fallskärmen orkar dra upp mig...........

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Kan berätta att det inte bara är Gene som har högtryck.Tropisk värme och fläktar som går för fullt här nere i södra Sverige. Det enda som svalkar är en GT med MYCKET is i, men tyvärr jobbar man sista veckan så det blir inte mycket av den varan.
    (det gick bättre med inlägget denna gång)

    SvaraRadera
  5. Å jag som trodde att GT bara e' en variant som man bälgar i
    sig när man e' ute efter lite yrsel i roten

    SvaraRadera