onsdag 11 mars 2009


Från vilken känd film är den här ön med? Ingen i min familj får svara.
Eftersom jag har två svenskar på besök så har jag lite bråttom. Ska träffa svenskarna kl 18.30 för att sedan åka till rest Pecanjara och äta soppa och Teleci (lergryte lagat kalvkött).
Efter ett bra seminarium med deltagande av två ovannämnda svenskarna så återvände jag till mitt kontrosrum. Pedja satt vid datorn. Han berättade att han också höll på att genomföra en aktivitet i form av en två veckors regional utbildning i Danilovgrad. Målgruppen är militärer och det är en kurs i hur man på ett säkert sätt förstör ammunition. Som ni säkert förstår så finns det massor av den varan har på Balkan. Pedja berättade att imorgon (torsdag) skulle bli en spännande dag. Man ska besöka ett av den f d jugoslaviska arméns största ammunitionslager och förbereda en framtida destruktion av ammunitionen.
Pedja tittade på mig, log och sa: "So, Lars if you tomorrow hear an explosion and see a man in a suit with a pink tie in the air, there is a chance it could be me. If I see you I will wave to you..........."
Innan jag lämnade rummet så svarade jag leende att jag skulle vinka tillbaka.
Från igår varit sol så har det nu blivet regn och mulet. I morgon ska jag ringa Dejan och förhandla om priset för vårt sommarboende.

2 kommentarer:

  1. Hej igen. Eftersom jag vet vilka som är på besök hos dig har jag en fråga. "Jan-E" - inta han från Pistvakt utan en av dina "gäster". Har du någonsin träffat någon som äter SNABBARE än han?
    Träffar du dem efter att du läst detta så hälsa. Peter

    SvaraRadera
  2. Tja det är väl någon Bond-film.

    SvaraRadera