torsdag 26 mars 2009

Passul


Fotot föreställer "Passul" (=bönor med hemgjord korv) och..................


..........det var vad jag åt till lunch idag. En favoriträtt 100%:ig GI. Till detta så blev det också en "Kuprus sallata" (=vitkål) och en Kisella voda(mineralvatten). Det var andra gången i år som det faktiskt gick att sitta ute och inta lunchen. Inte så där jättevarmt, men helt ok. Varmare än en svensk högsommarkväll i Dalarna i alla fall. Behövde varken fleece tröja eller dunjacka. Hmmmm man kanske skulle köpa en Colmar till nästa sommar........
Tyvärr så var det bara en ny dag utan att något speciellt inträffade. Dagens sysslor nästan identiskt med gårdagens, förutom att ett möte blev inställt.
Demonstrationen utanför parlamentet fortsatte även idag, men skaran av demonstranter blir mindre och mindre. Nu har den gamla bron över floden Moraca öppnat igen, så jag behövde inte passera parlamentet på vägen till lägenheten.
Pedja berättade glatt att väderutsikterna inför helgen ser lovande ut och med lite tur så kanske värmen kommer också.
På lördag måste jag åka till Petrovac igen för försöka få tag i ett semesterboende. Vet inte om jag ska ringa Dejan eller inte. Har fått "nys" på ett annat hus också, men det ligger inte alls lika bra till. Men jag tror nog att jag ska försöka få kontakt med Dejan igen så att jag kan förhandla om ett pris och framför allt att vi får ha lägenheten för oss själva.
lördag spelar MNE mot Italien. Jag har försökt att få tag i biljetter, men de tog slut för länge sen. Biljettpriserna är häpnadsveckande låga, 25 Euro för en sittplats. När jag berättar hur mycket en landskampsbiljett kostar hemma så tror "man" inte att det är sant
Till middag blev det Soldatens ärtsoppa med extra fläsk, Råg ruta, Extra saltat Bregott (tack Gurgis och även Kim som gjorde ett bra försök att få ned provianten), ost och den sista skvätten med Carlshamns punsch.
Det blev ingen DVD igår, så "piraterna" får vila.
Imorgon är en annan dag.

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj säger jag. Först bönsoppa och sedan uppe på det ärtsoppa. Jag säger bara - Håll i hatten alla montenegriner.

    SvaraRadera