tisdag 17 mars 2009

Vardag


Mandag utan prickar over bokstaverna. Hade faktiskt inte tid att skriva ngt hemifran igar sa det far bli en kort idag.

Mandag blev en riktigt vardag. Hade svart att komma igang med nagot overhuvudtaget. Valeri (min jobbarkompis och bulgar) var bortrest sa det var hur lugnt som helst pa kontoret. Normalt sa brukar han komma in till mitt rum ca fem ggr om dagen. Antingen beklaga sig att han har sa mycket att gora eller sa kommer han inte och berattar en rolig historia. Sedan skrattar han sa att tararna bara rinner nerfor hans ansikte. Sjalv sa har jag val inte annu insett det roliga i bulgariska humorn.
Vadret var bra sa jag gick till lagenheten dar jag at en Boeuf Bourgignon med ris.
Bilden ovan forestaller en montengrinsk matratt som heter Popeci. Vikten ar pa 750 gram och hittills har jag inte sett ngn klara av att ata upp.

2 kommentarer: